MEDIA ZONE

Στο $1,8 τρις οι παγκόσμιες δαπάνες για λύσεις Mobility το 2022

Ως κινητήρια δύναμη για την ψηφιακή οικονομία συνεχίζει να λειτουργεί το Mobility, δίνοντας…
ώθηση στην αγορά της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι δαπάνες για λύσεις, που σχετίζονται με το Μobility, θα βαίνουν αυξανόμενες και τα επόμενα χρόνια, υπερβαίνοντας το $1,8 τρις το 2022, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,8%. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της International Data Corporation (IDC) για το Μobility, το τρέχον έτος οι σχετικές δαπάνες θα υπερβούν, σε παγκόσμιο επίπεδο, το ποσό του $1,63 τρις. Όπως παρατηρούν οι αναλυτές, ακόμη και κλάδοι της οικονομίας, οι οποίοι παραδοσιακά έχουν αργά αντανακλαστικά στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών, όπως οι κατασκευές, εφαρμόζουν, πλέον, πιο mobile friendly στρατηγικές.

Η ανάλυση της IDC (Worldwide Semiannual Mobility Spending) δείχνει ότι οι καταναλωτές είναι εκείνοι που θα εισφέρουν πάνω από το 70% των συνολικών δαπανών για Mobility σε όλη την περίοδο πρόβλεψης έως το 2022. Λίγο περισσότερο από το ήμισυ αυτού του ποσού θα κατευθυνθεί – σύμφωνα με την ανάλυση – σε κινητές υπηρεσίες συνδεσιμότητας, ενώ το υπόλοιπο θα διατεθεί για συσκευές, κυρίως smartphones. Η ανάπτυξη στον τομέα των καταναλωτικών δαπανών για Mobility θα είναι μεν μεταβλητή στη διάρκεια των επόμενων ετών, ωστόσο, το πρόσημο θα είναι θετικό με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 2,2%.

Κλάδοι
Ο τομέας των επαγγελματικών υπηρεσιών προβλέπεται να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς του Mobility το 2018 με τις σχετικές δαπάνες του κλάδου να ανέρχονται στα $44,9 δις. Τη δεύτερη θέση μεταξύ των κλάδων με τις υψηλότερες δαπάνες για κινητικότητα θα καταλάβει ο τραπεζικός κλάδος, με $44,5 δις. Η διακριτή παραγωγή, το λιανικό εμπόριο και η εκπαίδευση είναι οι τρεις τομείς που συμπληρώνουν τις πέντε πιο ισχυρές βιομηχανίες από πλευράς επενδύσεων για το Mobility το 2018.

Όπως και στον τομέα των καταναλωτών, περισσότερο από το ήμισυ των δαπανών για τη βιομηχανική κινητικότητα θα διατεθεί σε υπηρεσίες συνδεσιμότητας των επιχειρήσεων. Οι συσκευές θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη περιοχή δαπανών, ενώ οι περισσότερες βιομηχανίες θα κάνουν, επίσης, σημαντικές επενδύσεις σε κινητές εφαρμογές και πλατφόρμες ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά. Οι βιομηχανίες, που θα παρουσιάσουν την ταχύτερη αύξηση των δαπανών κινητικότητας κατά την περίοδο πρόβλεψης, είναι οι διακριτές κατασκευές και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας (έκαστος τομέας με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,9%), οι τηλεπικοινωνίες (με 5,8%) και η βιομηχανική παραγωγή (με 5,7%). Η υγειονομική περίθαλψη, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5%, προβλέπεται να υπερκεράσει τον κλάδο της εκπαίδευσης, για να γίνει η πέμπτη μεγαλύτερη βιομηχανία για το Mobility μέχρι το 2022.

Το λογισμικό
Οι Υπηρεσίες Mobility θα είναι ο μεγαλύτερος τομέας δαπανών σε όλη τη διάρκεια των προβλέψεων έως το 2022, ξεπερνώντας το $1 τρις, με το Ηardware θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τεχνολογική κατηγορία με πρόβλεψη δαπανών $738 δις το 2022. Tέλος, το λογισμικό θα καταγράψει την ισχυρότερη αύξηση των δαπανών με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 12,9% έως το 2022.

Κυριαρχία των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ και η Κίνα θα είναι οι δύο μεγαλύτερες αγορές για τις δαπάνες Mobility σε όλη τη διάρκεια της πρόβλεψης, με τις δαπάνες κάθε αγοράς για το τρέχον έτος να υπερβαίνουν τα $300 δις το 2018. Η Ιαπωνία θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη χώρα για τις δαπάνες κινητικότητας το 2018 με σχεδόν $107 δις, ακολουθούμενη από την Ινδία και τη Βραζιλία σε $51 δις και $44 δις αντίστοιχα.

Από τη σκοπιά του μεγέθους των επιχειρήσεων, οι μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις (500-999 εργαζόμενοι και 1000+ εργαζόμενοι, αντίστοιχα) θα συνεισφέρουν περίπου $197 δις σε δαπάνες κινητικότητας το 2018.
Πηγή