Τι είναι τα Robocalls και πώς μπορεί να προστατευθεί ο καταναλωτής
ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ

Τι είναι τα Robocalls και πώς μπορεί να προστατευθεί ο καταναλωτής

SHARE THIS

Οι εποχές που στην οθόνη του κινητού μας βλέπαμε γνώριμους ή μη αριθμούς από πραγματικά πρόσωπα, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον, η λίστα εισερχομένων κλήσεων περιλαμβάνει άγνωστα νούμερα από εισπρακτικές, αλλά και πλήθος αριθμών αυτοματοποιημένων διαφημιστικών κλήσεων.

Τα λεγόμενα Robocalls έχουν λάβει διαστάσεις μάστιγας στις ΗΠΑ όπου, μόλις το 2018, πραγματοποιήθηκαν 47,8 δισεκατομμύρια κλήσεις!

Τα διαφημιστικά αυτά τηλεφωνήματα που ενημερώνουν τους καταναλωτές για λογής προϊόντα, προσφορές, πακέτα ανεξαρτήτως μέρας και ώρας, προβληματίζουν τις αμερικανικές αρμόδιες αρχές σε τέτοιο σημείο, ώστε να συνασπίσουν σε ένα κοινό μέτωπο για την αντιμετώπιση του φαινομένου παραδοσιακούς αντιπάλους και ασύνδετους φορείς.

Ρεπουμπλικανοί και Δημοκρατικοί στο Κογκρέσο, εισαγγελείς και νομικοί εκπρόσωποι και από τις 50 πολιτείες, οργανώσεις για την προστασία των καταναλωτών και υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για τη λήψη μέτρων που θα πατάσσουν το πρόβλημα και θα θωρακίζουν νομικά τον καταναλωτή.

Μάλιστα, δύο εταιρείες τηλεπικοινωνιών (T-Mobile και Comcast) έγιναν οι πρώτες που πιστοποιούν την ταυτότητα των κλήσεων στα δίκτυά τους και με τη χρήση ενός εργαλείου, ενημερώνουν τους καταναλωτές, αν η εισερχόμενη κλήση έγινε από ανθρώπινο χέρι ή αυτόματα.

Άνοδος των robocalls και στην Ελλάδα 

Τα αυτοματοποιημένα αυτά διαφημιστικά τηλεφωνήματα γνωρίζουν εσχάτως ιδιαίτερη αύξηση και στην Ελλάδα. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Καθημερινή της Κυριακής «η τεχνολογία, το ίντερνετ επιτρέπει στον οποιονδήποτε να πραγματοποιήσει χιλιάδες αυτοματοποιημένες κλήσεις στη διάρκεια ενός δευτερολέπτου-απείρως περισσότερες, δηλαδή, από τις κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση ενός συμβατικού call center».

Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται στο ίδιο δημοσίευμα που επικαλείται το άρθρο 11, τα robocalls απαγορεύονται (επιτρέπονται μόνο με την πρότερη συγκατάθεσή μας–»opt in»), ενώ οι διαφημιστικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση επιτρέπονται–εκτός κι αν έχουμε εγγραφεί στον Ειδικό Κατάλογο Συνδρομητών του παρόχου μας («opt out»).

 

Πηγή: cnn.gr


Πρόσφατα άρθρα
Φροντίδα της επαγγελματικής φωνής

Φροντίδα της επαγγελματικής φωνής

20 Νοέ 2019
Τα χαρακτηριστικά του ψυχικά υγιούς ατόμου

Τα χαρακτηριστικά του ψυχικά υγιούς ατόμου

20 Νοέ 2019
«Η κλειδαρότρυπα στην ιδιωτική ζωή των ανθρώπων δεν αποτελεί είδηση»

«Η κλειδαρότρυπα στην ιδιωτική ζωή των ανθρώπων δεν αποτελεί είδηση»

20 Νοέ 2019
«Άλλο η συνδρομητική, άλλο η ελεύθερη τηλεόραση»

«Άλλο η συνδρομητική, άλλο η ελεύθερη τηλεόραση»

20 Νοέ 2019
Εφαρμόζει το “νόμο Κρέτσου” η κυβέρνηση για τις οπτικοακουστικές παραγωγές

Εφαρμόζει το “νόμο Κρέτσου” η κυβέρνηση για τις οπτικοακουστικές παραγωγές

20 Νοέ 2019

Στην ίδια κατηγορία

Intracom Telecom: Ανέλαβε έργο για τη Wiicom στο Καμερούν
20 Νοέ 2019

Intracom Telecom: Ανέλαβε έργο για τη Wiicom στο Καμερούν

Deutsche Telekom: Τα εύσημα… από Γερμανία για το team του ΟΤΕ
19 Νοέ 2019

Deutsche Telekom: Τα εύσημα… από Γερμανία για το team του ΟΤΕ

Επενδυτικό ενδιαφέρον για την ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά
13 Νοέ 2019

Επενδυτικό ενδιαφέρον για την ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά