
Η βιομετρική ευκολία θα μπορούσε να γίνει ο χειρότερος εφιάλτης των καταναλωτών
Νέα ευρήματα από την Juniper Research υποστηρίζουν ότι ο αριθμός των πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου που έχουν επικυρωθεί από βιομετρικά δεδομένα θα αυξηθεί σε σχεδόν δύο δισεκατομμύρια φέτος, αλλά αμφισβητεί το κατά πόσο η ευκολία είναι ένα ασφαλές στοίχημα.
Ο βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες, καθώς οι καταναλωτές αυξάνουν τις προσπάθειές τους για λιγότερο δαπανηρούς τρόπους να ξοδεύουν τα σκληρά κερδισμένα χρήματά τους και οι πωλητές αναζητούν τρόπους για να τους βοηθήσουν. Η Juniper Research εκτιμά ότι το 60% των μοντέλων smartphone αναμένεται να αποσταλεί φέτος με αισθητήρες δακτυλικών αποτυπωμάτων, αν και αυτή η ευκολία θα ανοίξει τους καταναλωτές στους κινδύνους απάτης και κλοπής;
Η Apple Pay ήταν ο καταλύτης για την επανάσταση των βιομετρικών στοιχείων στις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, η Android Pay και η Samsung Pay έσπευσαν γρήγορα στη μανία, προσφέροντας τις δικές τους λύσεις. Αυτό που αρχίζει ως έλεγχος δακτυλικού αποτυπώματος εξελίχθηκε σταδιακά σε «πληρωμές selfie» χρησιμοποιώντας τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου και σαρωτές ίριδας. Δεδομένου ότι εταιρείες όπως η MasterCard έχουν επίσης αγοράσει στη μανία η διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει τόσο ως έλεγχος ταυτότητας όσο και ως ενεργοποιητής συναλλαγής.
Ακούγεται σαν κάτι από την έκθεση μειονοτήτων του Tom Cruise, αλλά αυτό που προηγουμένως θεωρήθηκε ως μυθοπλασία γρήγορα γίνεται πραγματικότητα, καθώς οργανώσεις όπως η αναγνωριστική αρχή της Ινδίας επιτρέπουν στους εμπόρους να υιοθετήσουν ευρέως τη διαδικασία. Αλλά είναι ασφαλές;
«Τυπικά, όσο πιο ασφαλή είναι η λύση, τόσο πιο χρονοβόρα είναι η διαδικασία επαλήθευσης ταυτότητας», δήλωσε ο Windsor Holden, Διευθυντής Πρόγνωσης και Συμβουλευτικής στη Juniper Research. «Είναι σημαντικό να προσφέρουμε μια σειρά επιλογών επαλήθευσης που να επιτρέπουν στους πελάτες να καθορίζουν το επίπεδο ασφαλείας που απαιτείται για μια δεδομένη πιστοποίηση.»
Το ερώτημα εδώ είναι πού βρίσκεται η γραμμή μεταξύ ασφαλούς και ευκολίας; Οι πωλητές αυξάνουν προσπαθώντας να συμβαδίσουν με τον ανυπόμονα καταναλωτή, αν και σίγουρα πρέπει να υπάρχει ένα σημείο όπου αρκεί αρκετό. Οι προμηθευτές έχουν την ευθύνη να διατηρούν βασικές αρχές ασφαλείας και λαμβάνοντας υπόψη το εμβρυονικό στάδιο σε πολλές από αυτές τις τεχνολογίες ελέγχου ταυτότητας, η κοινή λογική θα έπρεπε να διαδραματίσει πολύ χρόνο.
Μπορούν οι τεχνολογικές εξελίξεις να συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις των καταναλωτών;