Έτσι θα προστατευτείτε από τα SMS – παγίδες των πενταψήφιων αριθμών
ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ

Έτσι θα προστατευτείτε από τα SMS – παγίδες των πενταψήφιων αριθμών

SHARE THIS

Πώς μπορούν οι χρήστες κινητής τηλεφωνίας να προστατευτούν από τα μηνύματα – απάτες

«Δωρεάν SMS – Βάλε το PIN 1278 στη σελίδα και επιβεβαίωσε τη συνδρομή σου – 22,80 ευρώ τον μήνα». «Διαγραφή – στείλε stop στο 54123».

Τα παραπάνω αντιστοιχούν στα μηνύματα υψηλής χρέωσης που έχει λάβει στο κινητό του ένα μεγάλος αριθμός συνδρομητών, με αποτέλεσμα να πληρώνει για υπηρεσίες που ποτέ δεν επέλεξε, τουλάχιστον συνειδητά.

Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη μορφή απάτης, μέσω πενταψήφιων αριθμών με SMS. Τις περισσότερες φορές οι ανυποψίαστοι πολίτες απαντούν με SMS και ζητούν τη διαγραφή τους από την υπηρεσία. Αυτό που δεν γνωρίζουν όμως είναι πως με αυτόν τον τρόπο ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου.

Αυτό γιατί χρεώνεται τόσο για την αποστολή του μηνύματος που στέλνει, όσο και για νέα μηνύματα που ενδεχομένως θα λάβει, παρότι έχει ζητήσει το αντίθετο.

Αν και τα τελευταία χρόνια αυτού του είδους οι απάτες έχουν υποχωρήσει, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) είχε προτείνει κατά την αναδιαμόρφωση του κώδικα δεοντολογίας για τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης την εκ των προτέρων φραγή των πενταψήφιων.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», σήμερα οι συνδρομητές έχουν την διακριτική ευχέρεια να προχωρήσουν σε φραγή αριθμών από 19 ή 54, που ανήκουν δηλαδή στις αριθμοσειρές υψηλής χρέωσης. Εάν υιοθετείτο η πρόταση της ΕΕΤΤ, με την οποία, για λόγους δυσανάλογου παρεμβατισμού και περιορισμού της επιχειρηματικής ελευθερίας όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ήταν αντίθετοι οι «παίκτες» της αγοράς τηλεπικοινωνιών και πολυμεσικών υπηρεσιών, ο καταναλωτής θα έπρεπε να ζητήσει την άρση της εκ των προτέρων φραγής.

Ποια είναι όμως η γραμμή άμυνας έναντι ανεπιθύμητων χρεώσεων από πενταψήφια;

Όπως συνιστούν οι ειδικοί, οι χρήστες, κατ’ αρχάς, δεν θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε μηνύματα που τους καλούν να καταχωρήσουν ένα PIN σε μια μια υποδεικνυόμενη σελίδα ή να διαγραφούν από μια υπηρεσίας. Ειδάλλως θα ανοίξουν την κερκόπορτα λαμβάνοντας μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς υψηλής χρέωσης.

Έτσι συνιστάται να διακόπτουν την πρόσβαση στα πενταψήφια μέσω των εφαρμογών των παρόχων, με τους οποίους οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν και απευθείας. Την ίδια πρακτική θα πρέπει να υιοθετούν και όσοι βρίσκονται αντιμέτωποι με μια εξίσου… αποτελεσματική -με αποστολή SMS «στα τυφλά»- μέθοδο χρέωσης.

Κατά την περιήγησή του στο διαδίκτυο μέσω αναδυόμενου παραθύρου, ο χρήστης καλείται να συμμετάσχει σε κάποιο διαγωνισμό ή κλήρωση με αντάλλαγμα δωροεπιταγές, εκπτωτικά κουπόνια κλπ. Συνήθως του ζητούν να απαντήσει σε απλές ερωτήσεις, στη συνέχεια να επιλέξει το επιθυμητό δώρο και τέλος να καταχωρήσει τον αριθμό του και να αποδεχτεί τους όρους χρήσης.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, η εγγραφή του χρήστη και κατά συνέπεια η αποστολή SMS πραγματοποιείται ακόμα κι αν δεν έχουν γίνει δεκτοί οι όροι…

πηγη

Πρόσφατα άρθρα
Κάρτες: Τι συμβαίνει κάθε φορά που πληρώνετε με κάρτα – Η «πίτα» των 170 δισ. ευρώ

Κάρτες: Τι συμβαίνει κάθε φορά που πληρώνετε με κάρτα – Η «πίτα» των 170 δισ. ευρώ

28 Μαρ 2024
Πού και πότε θα «αποκαλύψει» η Apple την στρατηγική για την ΑΙ

Πού και πότε θα «αποκαλύψει» η Apple την στρατηγική για την ΑΙ

28 Μαρ 2024
Ταινίες Πρώτης Προβολής: Τί θα δούμε αυτήν την εβδομάδα στους κινηματογράφους

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Τί θα δούμε αυτήν την εβδομάδα στους κινηματογράφους

28 Μαρ 2024
Αυτές είναι οι πιθανές αιτίες κρίσεων στις σχέσεις

Αυτές είναι οι πιθανές αιτίες κρίσεων στις σχέσεις

28 Μαρ 2024
Τι συμβαίνει με τους λογαριασμούς στα social media όταν ο χρήστης «φύγει» από τη ζωή

Τι συμβαίνει με τους λογαριασμούς στα social media όταν ο χρήστης «φύγει» από τη ζωή

28 Μαρ 2024

Στην ίδια κατηγορία

Κινητά στα σχολεία τέλος: Η εγκύκλιος και οι ποινές για τους μαθητές
26 Μαρ 2024

Κινητά στα σχολεία τέλος: Η εγκύκλιος και οι ποινές για τους μαθητές

Τηλεπικοινωνίες: Αυξήσεις έως και 20% προτείνουν οι πάροχοι στους καταναλωτές
08 Μαρ 2024

Τηλεπικοινωνίες: Αυξήσεις έως και 20% προτείνουν οι πάροχοι στους καταναλωτές

Αυξήσεις έως 20% έρχονται στα τιμολόγια σταθερής και κινητής τηλεφωνίας
07 Μαρ 2024

Αυξήσεις έως 20% έρχονται στα τιμολόγια σταθερής και κινητής τηλεφωνίας