ΕΕ: Πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ στη Meta για τις εξατομικευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram
INTERNET

ΕΕ: Πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ στη Meta για τις εξατομικευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram

SHARE THIS

Η αρμόδια ιρλανδική Αρχή επέβαλε σήμερα πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta, τη μητρική των Facebook και Instagram, κρίνοντας ότι η εταιρεία έχει αναγκάσει τους χρήστες της να συμφωνήσουν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις παραβιάζοντας όμως έτσι τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την προστασία δεδομένων.

Η Meta υπέστη σήμερα μια «μεγάλη ήττα», όπως αναφέρουν σε άρθρο τους οι New York Times. Μια «μεγάλη ήττα» η οποία θα μπορούσε να υπονομεύσει σημαντικά και τις – μέσω Facebook και Instagram – διαφημιστικές δραστηριότητες της εταιρείας στην Ευρώπη.

Oι ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκριναν ότι η Meta ανάγκασε τους χρήστες της να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις παραβιάζοντας όμως έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η ευρωπαϊκή απόφαση, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και ένα πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ (414 εκατομμυρίων δολαρίων), μπορεί τώρα να αναγκάσει τη Meta να προχωρήσει σε δαπανηρές αλλαγές στις διαφημιστικές της δραστηριότητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία ξεχωρίζει όμως ως μια από τις μεγαλύτερες αγορές της.

Σύμφωνα με την αρμόδια Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας (που λειτουργεί ως ο κύριος ρυθμιστής της Meta στην ΕΕ επειδή τα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο Δουβλίνο), οι Αρχές της ΕΕ έκριναν ότι εντάσσοντας τη νομική συναίνεση (legal consent) στους όρους παροχής υπηρεσιών (terms of service) η εταιρεία ουσιαστικά ανάγκασε τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας όμως έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία (βλ. τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων – G.D.P.R).

Η ευρωπαϊκή απόφαση δεν διευκρινίζει ποιες ακριβώς κινήσεις θα πρέπει τώρα να κάνει η εταιρεία για να συμμορφωθεί. Η Meta θα μπορούσε να αρχίσει να επιτρέπει στους χρήστες της να επιλέγουν εάν θέλουν τα δεδομένα τους να χρησιμοποιούνται για τέτοιες στοχευμένες διαφημίσεις.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι New York Times, εάν μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μην κοινοποιήσει τα δεδομένα του, τότε η Meta θα χάσει αυτομάτως ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος των εσόδων που έχει από τις διαφημίσεις.

Σημειώνεται ότι οι πρακτικές αυτές, για τις οποίες οι ευρωπαϊκές Αρχές επέβαλαν πρόστιμο στη Meta, συνέβαλαν ώστε η εταιρεία να έχει έσοδα ύψους 118 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.

Η Meta, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της ευρωπαϊκής απόφασης, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για έναν παρατεταμένο νομικό αγώνα που, όπως αναφέρουν οι NYTimes, πρόκειται να δοκιμάσει την ισχύ του G.D.P.R. αλλά και το πόσο επιθετικά χρησιμοποιούν οι ρυθμιστικές Αρχές τη νομοθεσία στην προσπάθειά τους να αναγκάσουν τις εταιρείες να αλλάξουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές.

πηγη

Με πληροφορίες από AP, New York Times

Πρόσφατα άρθρα
Η μοναδική ερώτηση που πρέπει να κάνεις σε κάποιον για να καταλάβεις αμέσως τον χαρακτήρα του

Η μοναδική ερώτηση που πρέπει να κάνεις σε κάποιον για να καταλάβεις αμέσως τον χαρακτήρα του

06 Ιούν 2023
Wardruna: Οι «Vikings» έρχονται στο Ηρώδειο

Wardruna: Οι «Vikings» έρχονται στο Ηρώδειο

06 Ιούν 2023
Nova: O Στέφανος Τσιτσιπάς στα ημιτελικά του Γαλλικού Όπεν

Nova: O Στέφανος Τσιτσιπάς στα ημιτελικά του Γαλλικού Όπεν

06 Ιούν 2023
Άγχος: 7 τρόποι για να το νικήσετε

Άγχος: 7 τρόποι για να το νικήσετε

02 Ιούν 2023
Πιλοτικό πρόγραμμα για δωρεάν WiFi σε λεωφορεία της Αθήνας

Πιλοτικό πρόγραμμα για δωρεάν WiFi σε λεωφορεία της Αθήνας

01 Ιούν 2023

Στην ίδια κατηγορία

Πιλοτικό πρόγραμμα για δωρεάν WiFi σε λεωφορεία της Αθήνας
01 Ιούν 2023

Πιλοτικό πρόγραμμα για δωρεάν WiFi σε λεωφορεία της Αθήνας

Σφακιανάκης για τράπεζα θεμάτων: Οι χάκερς μας έπιασαν στον ύπνο – Τώρα είμαστε έτοιμοι
31 Μαΐ 2023

Σφακιανάκης για τράπεζα θεμάτων: Οι χάκερς μας έπιασαν στον ύπνο – Τώρα είμαστε έτοιμοι

Εφαρμογές γνωριμιών: Τι οδηγεί στην αύξηση της χρήσης τους
29 Μαΐ 2023

Εφαρμογές γνωριμιών: Τι οδηγεί στην αύξηση της χρήσης τους